بیش از سه سال از ابلاغ دستورالعمل شماره گذاری موتور سیکلتهای انژکتوری به تولید کنندگان موتور سیکلت گذشته است و با این وجود کماکان شاهد حضور موتور سیکلت های کاربراتوری در بازار موتور سیکلت های صفر کیلومتر در بازار می باشیم .‌طبق دستورالعمل مورد ذکر تمامی تولید کنندگان موتور سیکلت ملزم به حذف موتورسیکلت‌های کاربراتوری و مطابقت تولیدات خود با استاندارد های روز دنیا طی دو سال شده اند و مدت زمان نهایی سال ۹۵  بوده است ، شرکت‌های محترم تولید کننده موتورسیکلت با توجه به موجود بودن انجین های کاربراتوری در انبار های خود همواره در خواست تمدید مدت زمان اجرای قانون جدید را داشته و روند تولید بصورت مداوم گرفته بود تا اینکه سردار منتظرالمهدی ، در نیمه دوم سال ۱۳۹۵ روند شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری را متوقف نمودند . شوک توقف تولید به شدت بر بازار تاثیر گذاشته و  افزایش قیمت  ۲۰ درصدی برای انواع موتورسیکلت در بازار سیاه رقم خورد.
افزایش قیمت در بازار در یک سو و عدم تولید موازن  با بازار، رکود نسبی را در بازار بوجود آورده و برنامه ریزی های تولید کارخانجات موتورسیکلت با بهم ریختگی مواجه گردید و  عدم پیشرفت برنامه ریزی تولید سبب انباشت بالغ بر دویست هزار دستگاه انجین در کارخانجات گردید .
با پیگیری مداوم سندیکا و اعضای محترم جهت دریافت موافقت تولید موتور سیکلتهای کاربراتوری ، نهایتا در روزهای پایانی  بهمن ماه  ۱۳۹۵ ، با تولید حداکثر سی هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری برای هر کارخانه تولیدی طی بازه زمانی یک‌ماهه اسفند موافقت گردید . ( به نسبت حجم کلی تولید کارخانه مربوطه نسبت به سال قبل )
حجم تولید فوق العاده بالا علاوه بر بوجود آوردن موانع تولید ، فروش موتورسیکلت را با دشواری بالا برای تولید کننده رقم زده و در حال حاضر شاهد  انباشت حدود دویست هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری در انبار های کارخانجات تولیدی می باشیم . با توجه به اتفاقات بوجود آمده در حاضر تنها موتورسیکلت هایی با مدل ۱۳۹۶ در بازار وجود دارند که از سیستم سوخت رسانی انژکتور در آن استفاده شده باشد .


تمامی اتفاقات مورد در یک سو و در سوی دیگر کاهش قدرت خرید دهک های پایین جامعه سبب ایجاد رکود در بازار موتورسیکلت گشته و بازار قطعات یدکی هم اکنون شاهد رونق نسبت به سه ماهه پایانی سال نود و پنج گشته است که به نظر می رسد صاحبان موتورسیکلت‌های قدیمی و فرسوده، رغبت به تعمیر و نگهداری موتورسیکلت های خود پیدا کرده اند  و از خرید موتورسیکلت با قیمت نامتناسب و بالاتر از عرف خودداری میکنند .

نظرات کاربران :