به نقل از خبر های رسیده آقای تومیک بانوسیان از شرکت نیکران موتور امروز به کشور ارمنستان سفر کرده اند و بهمراه خود سه دستگاه موتور سیکلت بنلی 250 سی سی و بنلی 300 سی سی را دارند .


نیکران موتور به جهت دست یابی به بازار های کشور های همسایه و معرفی موتور سیکلت بنلی محصول کیان جیانگ چین در صدد بازار یابی کشور ارمنستان می باشد . این در حالی است که پیش از این شرکت های دیگری همچون نیروموتور، متین خودرو و بهرو سیکلت نیز محصولات خود را توسط آقای رافیک گیراگوسیان به ارمنستان صادر کرده اند . موتور گمرک طی تماس تلفنی با آقای گیراگوسیان از بازار ضعیف ارمنستان اطلاع یافته و از سطح در آمد و سلایق مردم ارمنستان اینگونه به نظر می رسد که ارمنستان  بازار ضعیف و بی ثباتی در ضمینه موتور سیکلت داشته و عمده فروش موتور سیکلت در این بازار در دست موتور سیکلت های چینی با قیمت پایین و یا موتور سیکلت دست دوم ژاپنی وارداتی از گرجستان می باشد . حجم فروش موتور سیکلت طی بازه زمانی سال 2016 در ارمنستان به زحمت به 200 دستگاه رسیده و سهم موتور سیکلت های بالاتر 2000 دلار تنها 20 دستگاه بوده که واردات آن توسط آقای گیراگوسیان از  کشور هند انجام شده است .
تمامی فعالان بخش موتور سیکلت در ارمنستان که تنها چهار نفر می باسند به صورت فردی اقدام به واردات موتورسیکلت به ارمنستان کرده اند . در بخش دیگر گروهی از هموطنان نیز اقدام به تاسیس نمایندگی شرکتهایی همچون KTM و یاماها کرده اند که قصد ایشان نیز دور زدن تحریم ها و یا خرید قطعات یدکی از شرکتهای مورد بحث و واردات به ایران بوده است .
حال باید دید که شرکت نیکران موتور قصد سرمایه گذاری در بازار  سوخته ارمنستان و گسترش فروش موتور سیکلتهای بنلی را دارد و یا به جهت جلو گیری از ورود همکاران ایرانی به بازار ارمنستان و جلو گیری از ورود قطعات یدکی از طریق ارمنستان اقدام به این کارنموده است .

عکس مورد استفاده مربوط به خبر نمی باشد و از کانال تلگرام نیکران موتور برداشت شده است .

نظرات کاربران :