با بالا رفتن انتظارات موتورسواران در بازار ایران و گذشتن از دوره ناندرتالی موتورسیکلت‌های چینی ، هندی ها بازار موتورسیکلت ایران را کمی شبیه به دوران نوین کردند.  همانطور که از طبیعت نوگرای انسان ها بر می آید صنعت موتورسیکلت نیز در بازار ایران نیازمند نوگرایی و یکنواخت گریزی بوده و میل به مالکیت موتورسیکلت‌های با حجم بالا و بیش از یک سیلندر نیز اجتناب ناپذیر است . اینگونه است که پس از موافقت راهنمایی و رانندگی و سازمان صنایع شاهد ورود انواع مختلفی از موتورسیکلت‌های ۲۵۰ تا ۳۰۰ سی سی بوده ایم.
پس از ورود موفق هیوسانگ GT250R با دو سیلندر مدل های متفاوتی از جمله رگال رپتور ، کاواساکی نینجا و بنلی BN251 چشم ما به جمال پیر مرد دوست داشتنی ژاپنی با مدل INAZUMA 250cc روشن شد .
شرکت پیروزان تا اوایل دهه ۶۰ نماینده انحصاری SUZUKI در ایران بوده  و طی دهه ۶۰ تا اواخر دهه ۷۰ شمسی شاهد ورود سوزوکی در بازار نبوده ایم تا اینکه تک تاز موتور موفق به دریافت نمایندگی انحصاری آین موتورسیکلت در ایران گردید و سوزوکی با مدلهای GS125 , DR200 به بازار وارد شد.
سال 2013 سوزوکی مدل جدیدی از ۲۵۰ سی سی را با نام INAZUMA  وارد بازار آمریکا و پس از آن اروپا و آسیا نمود و حالا وقت این است که سوزوکی را در ایران داشته باشیم .

 

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469341540-03-1024x768.jpg
 

اما براستی سوزوکی INAZUMA می تواند خاطرات سوزوکی دهه ۶۰ را زنده کند؟!

 

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469342260-Suzuki-X7-action010.jpg

 

سوزوکی اینازوما با بهره گیری از انجین دو سیلندر پارالل(کنار هم) ،دو سوپاپ برای هر سیلندر و سیستم میل بادامک SOHC ، سیستم خنک کننده مایع، شش دنده و سیستم سوخت رسانی انژکتور ساخته شده توسط MIKUNI حداکثر قدرت   ۲۶تسب بخار    در ۸۰۰۰ دور موتور     و شتاب صفر تا صد ۸/۱ به شما ارایه میکند .
برای طراحی بدنه اینازوما از BKING اقتباس شده است ولی دو با نگاه موشکافانه به این نتیجه خواهیم رسید که این طرح بیشتر به یک کپی بد شبیه بوده  و در طرح کلی  دقت نشده است .برای مثال اولین چیزی که در نگاه اول ذوق خریدار را کور میکند طراحی به شدت نازیبای گلگیر جلو ی اینازوما است. در نگاه دوم توجه به چراغ جلو و راهنماهای زیبای اینازوما جلب میشود که به زیبایی و شباهت با BKING طراحی شده است . راهنماهایی جلو که بر روی فلاپ باک نصب شده حسی از جنگ های ستارگان و حالت تهاجمی به سوزوکی اینازوما القا میکند . رنگ آمیزی باک و بدنه بسیار با کیفیت بوده و حس خوبی از انعکاس عکس خود در رنگ باک به راکب القا می شود. اگزوز های نصب شده بر روی INAZUMA  بصورت مجزا از هر خروجی سر سیلندر به سمت عقب کشیده شده و دیدن دو اگزوز بر روی یک موتورسیکلت اگر چه هیجان انگیز است ولی طرح نازیبای اگزوز که بیشتر شبیه اگزوز تریل های GY است بخش پایانی لذت بردن از ظاهر اینازوما بوده و با شوکی که از دیدن اگزوز به شما وارد میشود به این نتیجه خواهید رسید که اگر اینازوما را با یک خط فرضی به دو قسمت بالا و پایین جدا کنیم ، اینازوما در قسمت بالایی محصول تیم تخصصی سوزوکی و در قسمت پایین نقاشی ناشیانه توسط علی کوچولوی ۱۱ ساله است .

 

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469342394-GW250L3_Muffler.jpg
 

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469341593-GW250XDB-JSCS.jpg

 

سواری با اینازوما

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469341567-06-1024x768.jpg


کمک های جلو اینازوما از نوع تلسکوپی   37   میلیمتر است و وقتی برای اولین بار روی صندلی اینازوما می نشینید راحتی با کار کرد این نوع کمک فنر طراحی شده را در می یابید. کمک عقب تکی با قابلیت تنظیم 7 حالته در نوبه خود کمک زیادی به این راحتی میکند . با نگاه کردن به داشبرد جلو و محل قرار گیری کیلومتر شمار دلبری اینازوما شروع می شود و با باز کردن سویچ و استارت شروع به اوج گیری میکند. 

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469342663-GW250L3_P1_image.jpg

با شروع حرکت و چرخاندن دسته گاز شما بزودی درک وسیعی از راحتی ، نرمی ، شتاب و تعویض دنده پیدا خواهید کرد . با شتاب صفر تا ۶۰ کیلومتر در ۴.۷ ثانیه شما شاید سورپرایز نشوید ولی یکباره بعد از آن شوکه میشوید چرا که شما در طول ۸/۱ ثانیه از صفر کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر خواهید رسید .اوج لذت بردن با اینازوما تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر است . بعد از این سرعت افزایش سرعت با طی مدت بیشتری انجام خواهید پذیرفت و بعد از طی حدود ۱/۸ کیلومتر به سرعت ۱۴۵ کیلومتر و در نهایت به سرعت ۱۵۴ کیلومتر در بهترین حالت خواهید رسید .

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469341851-inazuma-1.jpg

با این اوصاف SUZUKI INAZUMA یک موتورسیکلت اسپرت شهری و جاده ای عالی به نظر می آید و با در نظر گرفتن قیمت ۳۵۰۰ دلاری در چین و قیمت حدود 29 میلیون تومانی در ایران شما یک خرید به صرفه را تجربه خواهید کرد .

http://www.motorgomrok.com/upload/gallery/1469341611-suzuki-inazuma.jpg

نظرات کاربران :